Sumber Gambar: mStar

Menurut sumber yang memberitahu kami, pasukan yang gagal untuk membayar gaji pemain mereka selamat empat bulan, Marcerra Kuantan FA sah dibubarkan dan tidak akan mengambil bahagian dalam saingan Liga Malaysia. Ini sudah pasti menimbulkan tanda tanya mengenai nasib pemain yang belum menerima gaji. Beberapa pemain memang sudah meninggalkan pasukan sejak bulan lalu apabila tiada tindakan 

Continue Reading

Sumber Gambar: Goal.com

Sejak pemain kacukan diperkenalkan dalam Liga Malaysia ni, kita ah lihat ramai pemain kacukan yang beraksi dalam saingan Liga Malaysia. Ada yang bagus, ada yang suam-suam kuku dan ada juga yang mengaibkan dan juga memalukan persembahannya. Salah satu pemain yang menrik perhatian penulis adalah Kiko Insa. Ketika pertama kali datang ke Malaysia, Kiko mewakili pasukan 

Continue Reading

Sumber Gambar: JST

Prestasi Johor Darul Ta’zim II dalam saingan Liga Perdana musim ini diibaratkan sebagai bahan jenaka kerana pasukan yang dibarisi pemain bintang namun masih gagal untuk mengutip kemenangan. Baru-baru ini, pengarah teknikal JDT, Alistair Edwards telah mengumumkan bahawa akan ada tiga pemain import baru untuk memperkuatkan pasukan. Sekarang ni penulis nak tanya. Sebagai reserve team, apa 

Continue Reading

Photo by Yu Chun Christopher Wong / Power Sport Images

Standard Liga Malaysia ini masih lagi menjadi perdebatan antara cendekiawan bolasepak di Malaysia. Ada yang mengatakan kita masih lagi ada harapan, ada juga yang melabel liga kita ini sebagai tiada ada yang nak diharapkan. Penulis ada satu soalan di sini, adakah kita sudah jauh ketinggalan ? Semalam, kelab Thailand, Buriram United mengejutkan peminat bola sepak 

Continue Reading

Sumber Gambar: JST

Tiada kemenangan dalam saingan Liga walaupun pemain berstatus bintang. Itulah Johor Darul Ta’zim II. Lebih parah, semalam mereka tewas kepada satu lagi pasukan reserve, Terengganu FC II dengan keputusan 2-1. Apa yang tak kena dengan JDT II ni ? Penulis memang tak jangka dengan prestasi JDT II setakat ini yang penulis sifatkan sebagai mengaibkan dan 

Continue Reading

Sumber Gambar: Kuantan FA

Makin parah pasukan Kuantan FA ni. Semalam, mereka sepatutnya menentang pasukan PDRM di Stadium Shah Alam dalam saingan Liga Perdaa 2018. Tapi, batang hidung pun tak nampak. Mereka gagal hadir ke stadium untuk perlawanan semalam dan PDRM diberi kemenangan percuma 3-0. Lebih baik bubar je daripada menyusahkan orang lain. Penyebab utama para pemain enggan untuk 

Continue Reading

Sumber Gambar: Kelantan FA

Selepas dia gugurkan ramai pemain, dia bawa masuk pemain muda. Itulah tindakan Fajr Ibrahim untuk menggantikan pemain yang dia lepaskan tu. Sejumlah 6 pemain muda dinaikkan pangkat ke pasukan utama. Satu je penulis nak tanya. Berbaloi ke anda pertaruhkan pemain muda untuk membawa perjuangan pasukan ? Kali terakhir kita melihat pasukan menggunakan majoriti pemain muda 

Continue Reading

Sumber Gambar: FMLLP

Kecoh dunia pengamal media bola sepak Malaysia hari ini apabila Malaysia Football League (MFL) menarik balik Akreditasi dan pas media salah seorang penulis berpengaruh, Vijhay Vick kerana terlampau mengkritik dan mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan. Satu je penulis nak cakap. Kalau anda tak boleh nak menerima kritikan, macam mana nak maju bola sepak kita ni ? 

Continue Reading

Sumber Gambar: JST

Persija menunjukkan Johor Darul Ta’zim bagaimana untuk bermain bola sepak sebenar semalam apabila mereka menewaskan juara Liga Super 2017 itu dengan keputusan 4-0. Marko Simic berjaya menjaringkan keempat-empat gol Persija semalam. Satu je penulis nak tanya. Mana Nahkoda kapal yang tenggelam di Jakarta ni ? Penulis melihat corak permainan JDT seperti tiada tujuan dan juga 

Continue Reading

Sumber Gambar: South China Morning Post

Apabila bintang Brazil, Ronaldinho luahkan hasrat nak bermain di Malaysia, peminat bola sepak tempatan terkejut beruk dengan pengumuman yang dibuat. Entah betul atau tidak, korang DM la si Ronaldinho kat Instagram. Di sini, penulis ada pertanyaan kepada Ronaldinho. Masih ada kudrat ke nak main dalam Liga Malaysia ni ? Tahun ini Ronaldinho sudah menginjak usia 

Continue Reading